Strömförsörjningsföretaget Powerbox-Craftec förenklar sitt namn och lanserar ny hemsida som led i genomförandet av ny strategi. Sedan de två systerföretagens samgående hösten 2013 har också en ny strategi tagits fram och genomförandet pågår.
Making the complex simple är både ny affärsidé och rubrik för hela strategin. Den baseras på det väletablerade goda ryktet företagets produkter och kundservice åtnjuter, och utvecklas med förenklade kontaktvägar både mot kunder och mellan olika kompetenser i företaget. Det förbättrar ytterligare förmågan att erbjuda kunderna optimerade strömförsörjningslösningar, oavsett om det handlar om enstaka omvandlare eller komplexa system med framtagning av kundspecifika enheter, kundanpassad logistik och eftermarknadsstöd. Företagets marknadsinriktning är oförändrad med fokus på krävande applikationer inom områdena Industri, Medicin, Järnväg, samt Försvar, skriver företaget i ett pressmeddelande.
Två tydliga steg i genomförandet av den nya strategin tas just nu.Namnet förenklas från Powerbox-Craftec till POWERBOX, och en ny hemsida för hela verksamheten lanseras på www.prbx.com. Det är två väldigt synliga steg, men de är varken startpunkten eller målet. Som Powerbox CEO Martin Sjöstrand uttrycker det;
– De är steg i vår strävan att erbjuda våra kunder den enklaste vägen till den bästa lösningen. Det Powerbox och/eller Craftec ni känner blir gradvis ännu bättre och enklare att arbeta med. Vårt förändringsarbete är pågående. Följ utvecklingen.